keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Oivan erityistaito

Oiva on taitava monessa asiassa. Se nappaa papaeritollot näppärästi tassuilla ilmasta, kapuaa kiipeilypuun latvaan nykyään kuin vanha tekijä ja ovesta rappukäytävään livahtaminen on lastenleikkiä. On kuitenkin yksi asia, jossa Oiva on erityisen hyvä. Niin hyvä, että se hämmästyttää minua joka kerta. Nimittäin yöunille asettuminen niin, että se vie mahdollisimman paljon peittoa.
Todistusaineistoa siitä, miten pieni kissa osaa valita eniten tilaa vievän paikan.
Kyky kävi ilmi jo ensimmäisinä yhteisinä iltoina/öinä, eikä ole ruostunut tippaakaan. Kun minä olen ensin kömpinyt vällyjen väliin ja asettunut mukavasti, perässä tulee Oiva, joka köllähtää pettämättömällä tarkkuudella juuri siihen, missä sen alle jää eniten peittoa jumiin. Yritä siinä sitten kääntyä ilman, että selkä tai niska jää inhottavasti paljaaksi kylmettymään... Onneksi kissaa voi töniä kauemmaksi, jos ei ole hoksannut haalia peittoa tarpeeksi ovelasti itselleen. Onneksi myös minä olen oppivainen otus. Useimmiten muistan asetella viltin niin, ettei kissa voi varastaa kaikkea liikkumavaraa, jolloin molemmat voidaan nukkua yön yli mukavasti.

Huomasin muuten tuossa pari päivää sitten, että meidän blogi löytyy Somakissin linkkisivulta. Jee! Oiva voi nyt toimia varoittavana esimerkkinä muille abyvauvasta haaveileville, jotka päätyvät seikkailemaan rotuyhdistyksen sivuille ja sieltä blogien ihmeelliseen maailmaan.

8 kommenttia:

  1. Oiva on niiiiin suloinen. ♥ Meillä on samaa ongelmaa Rakun kanssa, tosin se valtaa tilaa jalkopäästä ja asettuu sinne niin, että minulla on vaikea vaihtaa asentoa tai suoristaa jalkoja, ellen siirry sivummalle. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herra suloisella on tuossa sellainen pöyhkeä "Hah, mä olin tässä ekana, deal with it"-ilme. :D Sekin nukkuu yleensä jalkojen vieressä. Nyt on ihan viimeaikoina toisinaan asettunut ylemmäskin ja aamulla tullut ihan kasvojen lähelle pötköttelemään.

      Poista
  2. Ihana Oiva! Saatkin olla tarkkana, että ei pääse sieltä rappukäytävästä pidemmälle livahtamaan.
    Meillä Pena nukkuu joko mun tyynyllä (oma tyyny ei kelvannu, sen pitää olla just se sama minkä päällä mun pää on) tai sitte ihan mun naaman edessä patjalla - peitoista toi ei oo kiinnostunut ollenkaan. Toi nassun eessä nukkuminen on välillä vähän häiritsevää ku meinaa happi loppuu ku nenä ja suu on täys tassuja ja häntää. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin kuvitella! Kissan karvat nenässä nukkuminen voi olla vähän haastavaa. :D
      Oivan rappukäytäväseikkailut on onneksi sellaisia, että se kiipeää joko vähän matkaa ylempään kerrokseen päin, mistä käyn nappaamassa sen syliin, tai sitten se palaa ihan itse takaisin sisälle, jos jään tylsästi eteiseen ja jätän asunnon oven raolleen. :)

      Poista
  3. Mekin lisäämme teidät mielihyvin omaan linkkilistaamme. Abyihmisiä ei koskaan ole liikaa :)

    Meidän tytöt löytyvät osoitteesta http://blogikissat.com/ling-ling/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiva, lisää vaan! :) Ja tervetuloa lukijaksi!

      Poista
  4. Kissoilla on varmaan jokin geeni, joka auttaa arvioimaan maksimaalisen nukkumapaikan hyödyn :-D!

    VastaaPoista